zaterdag 18 juli 2015

Laatste schooldag.


Gisteren was de laatste schooldag. 's Morgens eerst de rapporten uitgedeeld in mijn mentorklas en afscheid genomen van 5 opstromers. Zo trots op mijn leerlingen, het was een mooi jaar. Als bedankje had ik voor elk een potje of flesje versierd met een leuke tekst, lintje en vleestouwtje erom en toen mochten ze de schooltuin in. Daar mochten ze hun eigen favoriete bloem(en) knippen en in het vaasje zetten. (Morgen zal ik laten zien welke cadeautjes ik heb gemaakt voor de collega's die mijn mentorkids tot dit niveau hebben gekregen....)
Vervolgens hebben we de leerlingen uitgezwaaid (80% van onze leerlingen komt met de bus) en hadden we nog een gezellige ochtend met de collega's. Eerst waren er workshops waar alle medewerkers vooraf op in hadden geschreven. Ik mocht de workshop Mixed Media Canvas verzorgen. 
Ik had vooraf aangegeven dat een schort of oud t-shirt wel handig zou zijn, maar dat hadden een aantal collega's niet gelezen of ze hadden er niet meer aan gedacht. Vandaar de 'mooie' bloezen uit de dans & drama les ;)

Er waren allerlei materialen die gebruikt konden worden. Sommigen vonden het erg lastig om te kiezen, haha...

Ook onze mannelijke collega's van Techna en Sport en Bewegen deden vrolijk mee!


Er waren in totaal 15 deelnemers en het was een relaxte groep die met mooie resultaten richting overheerlijke lunch gingen. Daar namen we afscheid van een aantal collega's van wie het contract afliep, die elders een baan hadden gevonden of, zoals collega Ben, met pensioen gaan.
Voor hem maakte ik dit canvas. Het was een voorbeeld voor de workshoppers en meteen een afscheidscadeautje. 

3 opmerkingen:

  1. Ziet er allemaal heel gezellig uit....vast een hele leuke dag geweest.

    Groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke cadeautjes! En wat een leuke activiteit met collega's. Fijne vakantie!

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Colien, daar ben je toch echt een kei in! Elke keer weer van die originele cadeautjes ten afscheid. Super! EN de workshop ziet er zo gaaf uit. Wat leuk dat er zoveel collega's wat wilden doen.
    En nu zie ik dat je op dezelfde school als Mariken( en dus ook Ellen?) lesgeeft? Hoe komt het dat er zoveel leerlingen met de bus komen? Is het VSO?
    Ben benieuwd wat je voor de andere collega's maakte. Je canvas voor collega Ben is echt schitterend!
    groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien