zondag 17 oktober 2010

Never ending story card.





Vandaag was het feest voor ons nichtje Megan: ze vierde haar 4e verjaardag. Op het blog van Milnie Creations had ik een leuk idee opgedaan van een ‘never ending card’, een kaart die je steeds open kunt blijven vouwen, steeds weer rond, zonder dat er een eind aan komt. De foto's hierboven zijn dus alle 4 van dezelfde kaart. Milnie heeft niet alleen foto's van twee mooie voorbeeldkaarten op haar blog staan, maar ook een heel handig filmpje waarin ze uitleg geeft. Het lijkt heel ingewikkeld, maar om te maken valt het reuze mee. 
Bij het Kruidvat had ik leuk herfstachtig Kabouterpapier gekocht, wat me wel leuk leek om te gebruiken voor deze kaart. Als ondergrond heb ik rood cardstock gekozen, waarbij ik de Scor-pal heb gebruikt om te vouwen. (Die heb ik vorige week gekocht bij Ge-We hobby op de open dag.) In het voorbeeld van Milnie werden 6 afdrukjes gebruikt, maar ik heb (scalloped) cirkels met plaatjes uit het kabouterpapier gesneden. Ook de rechthoekjes en vierkantjes aan de zijkanten komen uit het pakket knutselpapier. De teksten heb ik in Word op de computer gemaakt (cirkel ‘Proficiat!’ in Wordart) en op het effen groen geprint. Aangezien de kaart heel veel gedraaid wordt, is het niet handig om versieringen aan te brengen. Megan vond de kaart geweldig en vergat bijna haar kado (een ‘Happy Birthday Barbie’, hoe toepasselijk) uit te pakken. Het leukste compliment wat je als hobby-tante kunt krijgen :)
grtz. Colien

2 opmerkingen:

  1. Hij is weer leuk hoor! Wat slim dat je de plaatjes van het papier gebruikt hebt. Dat maakt de kaart wel tot één geheel. Hadden wij woensdag afgesproken? Ik schaam me nu een beetje, maar ben het even kwijt geloof ik...

    Groetjes Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een prachtige kaart gemaakt Colien.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien