zaterdag 30 oktober 2010

Vouwkaart voor hondenliefhebster.


Vanmorgen heb ik een kaartje gemaakt voor Jetty, een lieve vriendin, (en vooral SGAUWe vrouw!) die op dit moment erg druk is met haar 2 Hollandse Herders en een stokoude Dalmatiër. Ik heb maar weer eens een vouwkaart gemaakt. Het blijft mijn meest favoriete model. En sinds ik de Scor-pal heb, is het nog makkelijker om zo'n kaart te maken. Deze is wat kleiner van formaat, omdat ik voor de basiskaart oranje karton heb gebruikt van 27 x 13,5 cm, wat ik zo gekocht heb bij 'Boekenvoordeel'. Daardoor dit keer geen grotere vlakken in het midden, maar vertikaal 5 gelijke delen van 5,4 cm. Om het leuke vouweffect te krijgen heb ik horizontaal op 4 en 10 cm de kaart ingesneden vanaf de eerste tot aan de laatste vouwlijn. Het papier dat ik er bij gebrukt heb is van een blokje van Premium Stacks en heet The Pets Stack. Heel toepasselijk; 'great for cats & dogs' staat er op. Het is wat dikker papier, bijna karton, met glimmende en glitter delen.
Ik heb geprobeerd er een goede foto van te maken, waarop dat te zien is:


De 2 stukjes donkkerbruin in het midden zijn stukjes van een staaltje behang dat ik bij de bouwmarkt heb meegenomen. De tekststempel links is van Aud Design, in het midden van Basic Grey en rechts van studio G. De Dalmatiër komt uit een pakket van K&Company en die heb ik op een Nestabilities cirkel geplakt. Verder heb ik rechts en middenin lint met hondenpootjes (van de Scrapheap) vastgeniet. In het Puppy Love label aan de rechterkant heb ik een eyelet bevestigd met de Crop-A-Dile en er een bruin touwtje ingeknoopt. Tot slot nog een ieniemienie botje uitgestanst en op het label geplakt. Het stukje cardstock waar het botje uit kwam, heb ik ook maar gebruikt in het middenstukje, zo lijkt het nog wat :)
Ik ga de kaart straks bij Jetsky in de bus doen, ik hoop dat ze hem ook leuk vindt....

grtz.Colien

1 opmerking:

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien