dinsdag 21 december 2010

Kerstkaarten voor scrapmaatjes.













Dit jaar heb ik voor mijn scrapmaatjes Sanne, Esther, Mariken en Debby een iets andere kerstkaart gemaakt als anders. Het idee heb ik in oktober opgedaan bij de Scrapheap en heb er mijn eigen kerstdraai aan gegeven. Het zijn 6 gelijkzijdige driehoeken die ik met lintjes aan elkaar heb gemaakt. Op 1 plaats zijn ze niet met elkaar verbonden, zodat je de 'kaart' op allerlei manieren kan vouwen en ook rechtop (als kerstboomvormpje of piramide) kan neerzetten. Mijn wiskundig inzicht is niet zo denderend, maar gelukkig heeft Rolf daar wel kijk op. Na een proefmodelletje van printpapier kon ik dus voor het echie aan de slag :)
Even heb ik nog gedacht om ander papier te gebruiken dan het Cosmo Cricket, maar toch besloten om ook voor deze projectjes toch ook met dit vrolijke gekleurde papier te maken. De andere kant is van zeegroen cardstock, waardoor de driehoekjes stevig geworden zijn. Het was behoorlijk wat werk, want elk exemplaar moest dubbelzijdig beplakt worden. Ook het knopen van de kleine lintjes viel niet mee, zeker niet in de kleinste hoekjes, maar het resultaat was/is zeker naar mijn zin! En de 'live' reacties van de ontvangers waren erg leuk!

grtz.Colien



4 opmerkingen:

  1. Ook op de foto zijn de kaartjes prachtig! De mijne staat te pronken op de kast!
    Groetjes Mariken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die van ons staat ook te pronken! Hij is super leuk! Maar hard werken loont --> volgens mij is iedereen er heel erg blij mee!

    Groetjes Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOOhhhh wat zijn dit leuke kerstkaartjes of eigenlijk creaties. Wat een leuk idee, en vrolijk papier heb je gebruikt.
    Groetjes, Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is inderdaad super! De kaart heeft hier al veel bewonderende woorden mogen ontvangen en menigeen heeft zich afegvraagd wie al dat werk verzet heeft! Hij staat naast de kaart van Mariken ook in het nieuwe huis te pronken. We zijn druk aan de klus en kunnen niet wachten tot we er wonen....
    Groetjes en fijne kerstdagen,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een berichtje plaatst!
Ik vind het leuk om een reactie op mijn blogbericht te krijgen. Dankjewel :)
grtz.Colien